user_mobilelogo
  1. Mail-user
  2. ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  3. Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες που είχατε την καλωσύνη να μου δώσετε. Θα ήθελα όμως, αν φυσικά σας είναι δυνατόν, να μου απαντήσετε στο εξής ερώτημα το οποίο ειλικρινά με ταλανίζει : a.. Είμαι 53 ετών, χαμηλού σωματικού βάρους, προσπαθώ να διατηρώ τις σωστές μου διατροφικές συνήθειες, δεν έχω παιδιά, δεν καπνίζω, δεν πίνω, κάνω καθιστική εργασία (εργάζομαι στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο), δεν αθλούμαι, ει μη μόνον ότι βαδίζω αρκετά, έχω 12 χρόνια (; !) να κολυμπήσω, και υπάρχει οικογενειακό ιστορικό παραμορφωτικής αρθρίτιδας και οστεοπόρωσης. Δύο μετρήσεις οστικής πυκνότητας που έχω κάνει έδειξαν "οστεοπενία". Προ διετίας είχα ένα ατύχημα (σπάσιμο Ο10 σπονδύλου), το οποίο κατά καιρούς με ενοχλεί.Επίσης λαμβάνω ημερησίως 75 μg Eltroxin διότι έχω θυρεοειδίτιδα Hashimoto. b.. Δεδομένου ότι η περίοδος έχει να εμφανισθεί από 29 Ιανουαρίου 2002, με προηγούμενη στις 27 Ιουνίου 2001, (δηλαδή δεν υπήρχε περίοδος σ' αυτό το μεσοδιάστημα) έχω αρχίσει Θ.Ο.Υ., μετά τις απαραίτητες εξετάσεις και σύμφωνα με υπόδειξη του γυναικολόγου μου, (ο οποίος με παρακολουθεί από 20ετίας και πλέον), αλλά δεν σας κρύβω ότι οι ανησυχίες μου σχετικά με τις παρενέργειες, με κάνουν πολύ διστακτική στο αν θα συνεχίσω ή όχι, τελειώνοντας το πρώτο κουτί από το Premelle Cycle-5, (το οποίο ο γιατρός μου συνέστησε να πάρω για 3 μήνες δοκιμαστικά). Μέχρι και σήμερα έχω λάβει το 12ο χάπι από τα 28 της σειράς, (και ομολογουμένως δεν έχω νοιώσει δυσάρεστα, αντίθετα μάλιστα κάποια ελαφρότατη συχνουρία μπορώ να πω ότι έχει περιορισθεί έως και εξαφανισθεί !!). Τα ενοχλήματα όσον αφορά την εμμηνόπαυση ήταν λίγες εξάψεις (ιδιαίτερα τα δύο προηγούμενα καλοκαίρια), μολονότι υπήρχε περίοδος. Εκείνο όμως που παρατηρώ τώρα έντονο είναι ότι έχω μεγάλα διαστήματα μελαγχολίας και απαισιοδοξίας. Αποφεύγω τις παρέες και προτιμώ να μένω τελείως μόνη. Το μόνο που κάνω ευχαρίστως είναι να εργάζομαι. c.. Δεύτερος γυναικολόγος τον οποίο επισκέφθηκα προκειμένου να έχω μία δεύτερη γνώμη, καθώς και δεύτερος ενδοκρινολόγος, κρίνοντας από τις ιατρικές μου εξετάσεις, ήταν τάχθηκαν ανεπιφύλακτα υπέρ της Θ.Ο.Υ. d.. Είμαι πολύ τυπική (έως σχολαστική) όσον αφορά τις επισκέψεις μου στον γυναικολόγο (και γενικότερα στις προληπτικές εξετάσεις που αφορούν την υγεία μας), αλλά εκείνο που με προβληματίζει είναι ότι μέσα από τον ίδιο τον ιατρικό κόσμο οι απόψεις είναι αντικρουόμενες, ως προς το αν θα πρέπει μία γυναίκα να ακολουθήσει Θ.Ο.Υ. (Επί παραδείγματι ο παθολόγος μου είναι κάθετα αντίθετος, λέγοντας μου ότι υπάρχουν θαυμάσια φάρμακα για την οστεοπόρωση, χωρίς να είναι απαραίτητα ορμόνες, και όσες γυναίκες φίλες ιατρούς έχω ρωτήσει αποφασίζουν να μην πάρουν ορμόνες, για τον λόγο της επικινδυνότητας.). Ομοίως και η ενδοκρινολόγος μου (με θητεία στο Harvard School), " - Τι να τις κάνεις τις ορμόνες, οι οποίες είναι πολύ επικίνδυνες. Είσαι 50 ετών πλέον, τι τις θέλεις; Αν ήσουν 35 ετών και σταματούσε η περίοδος θα συμφωνούσα. Ολα αυτά έχουν ένα κόστος. Η φύση είναι σοφή, μην πηγαίνεις αντίθετα" ... Κι όμως, Κύριε Καθηγητά, στην ιστοσελίδα σας με τα όσα θαυμάσια μας αναφέρετε βγαίνει το συμπέρασμα ότι αυτή η θεωρία δεν πρέπει να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα ως προς την απόφασή μας για την λήψη Θ.Ο.Υ., και εφόσον αυτή κρίνεται απαραίτητη από τον γιατρό μας. (Βέβαια, θα ήθελα να θέσω το ερώτημα: Όσον αφορά τα μάτια και τα δόντια μας φυσικά και δεν πρέπει να πούμε ότι η φύση είναι σοφή και να τα αφήσουμε στο... έλεος του Κυρίου! Στην περίπτωση όμως των οιστρογόνων, δεν νομίζετε ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά, δεδομένου ότι σταματά η λειτουργία συγκεκριμένων αδένων που τα παράγουν, και εμείς προσπαθούμε με φάρμακα να τους επαναδραστηριοποιήσουμε; Δεν είναι μία παραβίαση της φύσης; Η απόψή σας για τα διφοσφωνικά φάρμακα ποια είναι; Επίσης φίλη φαρμακοποιός η οποία λαμβάνει το σκεύασμα Livial (Levial ?) μου είπε ότι το Premelle Cycle-5 είναι αμιγής ορμόνη, ενώ το Livial είναι υποκατάστατο ορμόνης. Μήπως αυτό σημαίνει ότι είναι και λιγότερο επικίνδυνο; Επίσης λαμβάνοντας Θ.Ο.Υ. μπορεί παράλληλα να χορηγηθεί και ασβέστιο; (π.χ. Caltrate). Εν κατακλείδι, όπως σας προανέφερα, δεν είναι λίγες οι στιγμές που λαμβάνοντας το φάρμακο που μου συνέστησε ο γυναικολόγος μου, προβληματίζομαι αν κάνω καλό ή εγκληματώ κατά του εαυτού μου. Μήπως τελικά όλη αυτή η ανησυχία αποβεί πραγματικά εις βάρος μου; Ειλικρινά βρίσκομαι σε πέλαγος... Θα θεωρήσω πολύτιμη την απάντηση σας στα όσα παραπάνω εκθέτω.
Δρ.Παρμενίων Ζησόπουλος
Συνεργάτης του Gyn.gr
Αποδεκτή απάντηση Pending Moderation
Το γράμμα σας είναι πολύ ενδιαφέρον και αντικατοπτρίζει ακριβώς τον προβληματισμό μερικών γυναικών της ηλικίας σας. Κατ΄ αρχήν: Δεν εγκληματείτε κατά του εαυτού σας, αν μπείτε για ένα διάστημα σε ορμονική υποκατάσταση. Πιθανώς ο γιατρός σας γνωρίζει τα προβλήματά σας καλά και αρχικά θέλει να ΄΄πιάσει'' τις αλλαγές της μεταβατικής αυτής περιόδου. Ο στόχος των οιστρογόνων στον οργανισμό δεν είναι μόνο η οστική μάζα. Υποδοχείς για οιστρογόνα υπάρχουν στον εγκέφαλο, στο δέρμα, στον μαστό, στα γεννητικά όργανα.. Η οστεοπόρωση όμως, είναι εκείνος ο Μπαμπούλας που χρησιμοποίησε το Marketing της φαρμακοβιομηχανίας, προκειμένου να μπουν όλες οι γυναίκες σε ισόβια χρήση οιστρογόνων...Νομίζω ότι αυτή η λογική δεν είναι σωστή. Εχουμε όμως, για παράδειγμα γυναίκες - λίγες βέβαια - που έχουν ''περιόδους'' μέχρι τα 57-58 χρόνια.. Ακόμη και σε μεγαλύτερες ηλικίες βρίσκουμε γυναίκες χωρίς ατροφία του κολπικού επιθηλίου και χωρίς κανένα κλιμακτηριακό ενόχλημα. Αυτές έχουν μία επαρκή επίδραση ενδογενών οιστρογόνων. Γιατί λοιπόν να θεωρήσουμε '' φυσιολογική '' την γυναίκα που στα 60 της ο κόλπος στένεψε σε τέτοιο βαθμό, ώστε δεν είναι καν σε θέση να έχει σεξουαλική σχέση, που έχει σχετική ακράτεια και ενδεχομένως ξηροφθαλμία και στριγγιά φωνή; Με την ορμονική υποκατάσταση αναβάλετε μερικές σημαντικές αλλαγές, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό, και επί πλέον αναστέλλετε και την απώλεια οστικής μάζης. Στην θέση σας, ειδικά αν έχετε κάποια από τα παραπάνω προβλήματα, θα σας συνιστούσα ν΄ ακούσετε τον γιατρό σας. Κάτω από σωστή παρακολούθηση, μπορεί κανείς να συνεχίσει την ΘΟΥ για τουλάχιστον 5 χρόνια. Ο στόχος είναι λοιπόν μακροπρόθεσμος, αλλά διατελεί υπό διαπραγμάτευση από εξάμηνο σε εξάμηνο. Αν βέβαια σας απασχολεί μόνον το πρόβλημα της οστεοπενίας (προφανώς η μέτρηση κατέδειξε ελάχιστη απώλεια, που μάλλον δεν χρειάζεται αντιμετώπιση) και παραβλέψετε όλα τ΄ άλλα, μπορείτε να καταφύγετε και σε άλλες λύσεις, όπως τα διφοσφωνικά κτλ. Έχετε υπ΄ όψη σας όμως, ότι και τότε μιλάμε για ισόβια θεραπεία! Ακόμη: όλα τα προτεινόμενα φάρμακα έχουν τις παρενέργειές τους, που είναι κάλό να τις διαβάζει κανείς με την ίδια προσήλωση, όπως εκείνες των οιστρογόνων. Μεταξύ μας, είμαι πάνω από 30 χρόνια σ΄ αυτή την δουλειά και δεν είδα καμία γυναίκα να αντέχει πχ δεκαετία παρόμοιας αγωγής. Σε ότι αφορά την επιλογή σκευασμάτων: Το Premelle - τόσο το σκέτο, όσο και το το cycle 5 και 10 - έχουν το πλεονέκτημα ότι έχουν χρησιμοποιηθεί 50 χρόνια και γνωρίζουμε επακριβώς τι δεν κάνουν!! Ακόμη: Μετρά αφάνταστα και η πείρα που έχει ο εκάστοτε γιατρός με κάποια σκευάσματα. Σε ότι αφορά το Livial: Eίναι κι αυτό συνθετικό φάρμακο. Ούτε βέβαια και το Premelle είναι φάρμακο που απαντάται στον οργανισμό. Αν συζητήσουμε για τις μικροδιαφορές στην δράση, παρενέργειες και ενδείξεις, δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Η συμβουλή μου: Δέστε πρώτα πως θα τα πάτε με την αγωγή πους σας έδωσαν (το Premelle Cycle ίσως σας φέρει ένα είδος περιόδου - νομίζω πρέπει ενημερωθήκατε σχετικά) και μετά βλέπετε. Καλά είναι να σας παρακολουθεί γυναικολόγος γι΄ αυτά και νομίζω ότι έχετε έναν σωστό. Αφήστε το Harvard! Κατά τα άλλα: Είμαι απλά ένας ενημερωμένος γυναικολόγος, Όχι καθηγητής. Με φιλικούς χαιρετισμούς
Δρ.Ζησόπουλος Παρμενίων.
Μαιευτήρας Γυναικολόγος (1937 - 2020).
Το 2001 Δημιούργησε την ιστοσελίδα ιατρικών πληροφοριών Gyn.gr με στόχο την άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση της σύγχρονης γυναίκας σε θέματα Υγείας και Πρόληψης η οποία υφίσταται και συνεχίζει το έργο του μέχρι σήμερα.
Απεβίωσε στις 8-1-2020 ετών 82.
  1. Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010
  2. ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
  3. # 1


There are no replies made for this post yet.
However, you are not allowed to reply to this post.