Quantcast
user_mobilelogo

Σαμανίδης Δημήτρης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Αριστοτέλους 12, Τ.Κ. 54623 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 210867 & 2310 210629

Fax: 2310 210867

www.dietima.eu

[email protected]

Οι βιταμίνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
Υδατοδιαλυτές και λιποδιαλυτές

Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • διαλύονται στο νερό
  • δεν αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ανθρώπινο σώμα (μεγάλες ποσότητες αποβάλλονται μέσω των ούρων)
  • δεν υπάρχει κίνδυνος τοξικότητας εφόσον δεν αποθηκεύονται
  • είναι αναγκαία η καθημερινή πρόσληψή τους
Βιταμίνη Βασικές λειτουργίες Πλούσιες πηγές
Βιταμίνη Β1 (Θειαμίνη) Συμβάλει στην υγεία του νευρικού συστήματος. Επίσης συμβάλει στην απελευθέρωση της ενέργειας των υδατανθράκων Βρίσκεται στα δημητριακά, στους ξηρούς καρπούς, στα όσπρια, στη μαγιά, στο κρέας, και στα λαχανικά
Βιταμίνη Β2 (ριβαφλαβίνη) Συμμετέχει στο μεταβολισμό των πρωτεϊνων και των υδατανθράκων Βρίσκεται στο συκώτι, στο γάλα, στα αυγά, και στα πράσινα λαχανικά
Βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη) Συμβάλει στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, ενώ λιγότερο στο μεταβολισμό των υδατανθράκων και λιπών Βρίσκεται στα αυγά, στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στο κρέας, στο ψάρι
Βιταμίνη Β12 Συμμετέχει στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και των νευρικών κυττάρων Βρίσκεται στο συκώτι, στα αυγά, στο κρέας, στα γαλακτοκομικά προϊόντα
Νιασίνη Συμβάλει στην έκλυση ενέργειας από υδατάνθρακες, λίπη και πρωταΐνες Βρίσκεται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στα πουλερικά, στο κρέας, στο γάλα, και στα λαχανικά
Φολικό οξύ Συμμετέχει στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων Βρίσκεται στο συκώτι, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στα όσπρια, στο ψωμί, στις μπανάνες και στα πορτοκάλια
Παντοθενικό οξύ Συμβάλει στην απελευθέρωση ενέργειας από υδατάνθρακές, λίπη και πρωτεΐνες Βρίσκεται στα δημητριακά, στο συκώτι, στα αυγά
Βιοτίνη Συμβάλει στο μεταβολισμό των λιπών και των αμινοξέων Βρίσκεται στα αυγά, στο συκώτι, στο ψάρι, στα φρούτα, στα λαχανικά και στο γαλακτοκομικά προϊόντα
Βιταμίνη C (ασκορβικό οξύ) Συμβάλει στην υγεία του δέρματος, στο σχηματισμό του συνδε Βρίσκεται στα φρούτα και στα λαχανικά, ιδιαίτερα στα εσπεριδοειδή και στα βατόμουρα, στην πράσινη πιπεριά

Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες περνούν στο νερό του βρασμού κατά το μαγείρεμα και αν αυτό πεταχτεί οι απώλειες είναι μεγάλες