Quantcast

Σαμανίδης Δημήτρης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Αριστοτέλους 12, Τ.Κ. 54623 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 210867 & 2310 210629

Fax: 2310 210867

www.dietima.eu

[email protected]

 

ΠΕΡΙ ΑΛΜΥΡΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΛΑΤΟΣ (NaCl)

Το αλάτι, το οποίο χημικά αποτελείται από το νάτριο και το χλώριο, περιέχεται φυσικά, στα περισσότερα τρόφιμα.

Μία μικρή ποσότητα νατρίου, απαιτείται για να διατηρηθεί η ισορροπία των υγρών του σώματος. Επίσης συμβάλλει στη μυϊκή σύσπαση και απαιτείται από το νευρικό σύστημα.

Η μεγάλη ποσότητα άλατος όμως, μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της αρτηριακής πίεσης—παράγοντας κινδύνου που σχετίζεται με την καρδιακή νόσο.

Οι περισσότεροι ενήλικες, καταναλώνουν 6-18 gr. άλατος (αντιστοιχεί σε 4 κουτ. γλ. αλάτι). Η Συνιστώμενη Ημερήσια Παροχή για το νάτριο είναι μόνο 500mg

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΛΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ

Aποφύγετε τη συνήθεια της επιπρόσθετης προσθήκης άλατος—μην προσθέσετε αλάτι αυτόματα , χωρίς να δοκιμάσετε το φαγητό ,παρασκευάστε τα γεύματα με μικρότερη ποσότητα άλατος, μη τρώτε αλμυρά snacks ή άλλα τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι, διαβάστε τις διατροφικές ετικέτες, όσον αφορά την περιεκτικότητα σε αλάτι ,δοκιμάστε την προσθήκη μπαχαρικών ή άλλων ενισχυτικών γεύσης.

ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΕ ΑΛΑΤΙ

Σούπες-κονσερβοποιημένα τρόφιμα και instant προϊόντα ,επεξεργασμένα τρόφιμα (ορισμένα τυριά, instant και ετοιμοφάγωτα σιτηρά

προγεύματος) αλλαντικά, λουκάνικα ελιές, τουρσιά ,αλατισμένα (παστά) ή καπνιστά ψάρια (σαρδέλες, αντσούγιες) ,επεξεργασμένα κρέατα (κονσέρβες) αλμυρά snacks (chips, αλατισμένο pop corn, ξηροί καρποί, κράκερς) κέτσαπ, μουστάρδα sauces γευμάτων – πικάντικες και άλλες έτοιμες σάλτσες, γαλακτοκομικά προϊόντα

ΤΡΟΦΙΜΑ ΦΤΩΧΑ ΣΕ ΑΛΑΤΙ

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια, χυμοί φρούτων αποξηραμένοι καρποί και όσπρια