Quantcast
user_mobilelogo

Δρ Παρμενίων Ζησόπουλος

Μαιευτήρας- Χειρούργος Γυναικολόγος

Χρυσοστόμου Σμύρνης 8, 4ος όροφος

Τηλ. : (231) 279-272
Fax : (231) 257-369

Τ.Κ. 54622, Θεσσαλονίκη

www.gyn.gr/zissopoulos

[email protected]

 

Η διατροφή της εγκύου αποσκοπεί στην εξασφάλιση όλων των συστατικών που χρειάζεται το έμβρυο για την σωστή ανάπτυξή του, για τις σωστές προϋποθέσεις της σωματικής και ψυχικής υγείας της επιτόκου, καθώς και για την δημιουργία σωστών προϋποθέσεων για τον θηλασμό.

Οι θερμιδικές ανάγκες μιας εγκύου φυσιολογικού βάρους, δεν είναι ουσιαστικά αυξημένες. Μόλις μετά τους πρώτους 4,5 μήνες χρειάζεται καθημερινά κάπου 300 θερμίδες παραπάνω, αλλά ακόμη και αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον μεταβολισμό και την κατασκευή της.

Ιδιαίτερα οι πολύ λεπτές γυναίκες έχουν κατά την εγκυμοσύνη αυξημένες θερμιδικές ανάγκες και πρέπει να επιδιώξουν μια συνολική αύξηση βάρους των 11 - 12 κιλών.

.

Κατάλληλες τροφές είναι:

  • Φρέσκα λαχανικά, φρούτα και πατάτες.
  • Ψωμί ολικής αλέσεως
  • Γάλα και τα παράγωγα του. Ιδιαίτερα τα σκληρά κίτρινα τυριά έχουν υψηλό ποσοστό ασβεστίου.
  • Αυγά (όχι τηγανητά, καλά βρασμένα)
  • Ψαχνό κρέας, πουλερικά, ψάρια
  • Η διατροφή να διαμοιράζεται σε πολλά μικρά γεύματα.

Ν’ αποφεύγετε:

  • Όλα τα τρόφιμα με υψηλό ποσοστό λίπους, όπως λουκάνικα, κρέας με ορατό λίπος, τυριά με πολλά λιπαρά, καρύδια και προκατασκευασμένα φαγητά (fast food).
  • Αναψυκτικά και τροφές με ζάχαρη
  • Τα πολύ αλατισμένα φαγητά
  • Ωμό κρέας και πολύ φρέσκα τυριά
  • Νικοτίνη, αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες.
  • Κατά το δυνατό περιορίστε:
  • Την καφεΐνη (Καφέδες , μαύρο τσάϊ, coca-cola)
  • Τα φαγητά με φωσφορικά άλατα, όπως ποτά που περιέχουν Cola καθώς και έτοιμα φαγητά.
  • Λαχανικά που περιέχουν οξαλικό οξύ (σπανάκι)
  • Από μερικά τρόφιμα διατρέχουμε κινδύνους μολύνσεων.
  • Για τον λόγο αυτό επιβάλλεται το καλό πλύσιμο των ωμών φρούτων.
  • Επίσης και το καλό μαγείρεμα των πουλερικών (όχι στα μικροκύματα!) και το καλό βράσιμο των αυγών. (Κίνδυνος τοξοπλάσμωσης!)

Από την αρχή της εγκυμοσύνης, αλλά ακόμη και πριν, χρειάζεται περισσότερο φυλικό οξύ. Στις άλλες βιταμίνες οι ανάγκες αυξάνονται το αργότερο στους τελευταίους 3 μήνες.

Σημαντικό ρόλο παίζουν ακόμη ο σίδηρος, το σύμπλεγμα βιταμινών Β12 και το μαγνήσιο.

Κατά την κύηση υπάρχει μια τάση για κατακράτηση υγρών, πολλές φορές με συνέπεια την εμφάνιση οιδημάτων. Πρήζονται τα κάτω άκρα, καθώς και τα δάκτυλα των χεριών, ώστε η γροθιά δεν κλείνει τόσο καλά, τα δακτυλίδια σφίγγουν και καμιά φορά δεν χωρούν και τα παπούτσια.

Τα οιδήματα αυτά υποχωρούν, αν παρεμβληθεί μια φορά την εβδομάδα ένα 24ωρο κατάκλισης με διατροφή μόνον από φρούτα και λαχανικά (ωμά ή και βρασμένα, χωρίς όμως αλάτι).